Eğitim

Blog  Dijital Dönüşüm  Eğitim  Kariyer  Liderlik

CAM TAVAN SENDROMU BİTİYOR MU?

CAM TAVAN SENDROMU BİTİYOR MU? Harvard Business School’dan Prof. Dr. Rosebeth Moss Kanter (1943), 1977 yılında yayınladığı  “Şirketlerdeki Erkekler ve Kadınlar” isimli kitabında, işyerinde çalışanların, cinsiyetlerinden dolayı uğradıkları ayırımcılık ve baskıları anlatarak, kadınların üst kademelere gelememelerinin nedenlerinde, yaşadıkları bu deneyimlerin de etkisini olduğunu kaleme almıştır. Kadınlara yönelik bazı davranışların, kadınlarda “İş yerinde yükselmenin ve üst […]

Blog  Dijital Dönüşüm  Dijital Teknoloji  Eğitim  Liderlik

KURUMLARDA PYGMALION ETKİSİ

KURUMLARDA PYGMALION ETKİSİ Bir yöneticinin çalışanlarına yönelik davranışları, çalışanın performansını etkileyen en önemli etkenlerden biridir. Bir yönetici, bir çalışanından olumlu beklentileri varsa, çalışanın ürettiği sonuçlar üzerinde pozitif bir etki, olumsuz beklentileri varsa, sonuçların üzerinde negatif etki yaratabilir. Bu davranışlar, ilk defa 1948 yılında sosyolog Robert Merton (1910-2003) tarafından, A.B.D.’de yaşayan Afrika asıllı çalışanlar üzerinde araştırılmıştır. […]

Blog  Dijital Dönüşüm  Dijital Teknoloji  Eğitim  Kariyer

KURUMSAL YALNIZLIK

KURUMSAL YALNIZLIK Günümüzde kurumlar büyümekte ve globalleşmektedirler. Sadece kendi ülkelerinde değil, aynı zamanda dünyanın bir çok ülkesinde faaliyet göstermektedirler. Bu faaliyetlerin bir kısmı, başka ülkede şirket kurmak, ortaklıklar yapmak veya fabrikalar açmak şeklinde olmaktadır. Bir kısmı da sadece ofisler kurmak veya şirket satın almaları gibi faaliyetlerdir. Böylelikle şirketler farklı ülkelerde, farklı kültür, dil, din, ırk […]

Blog  Dijital Dönüşüm  Eğitim

KAOS TEORİSİ

KAOS TEORİSİ “Kaos Teorisi” ilk defa 19. yüzyılın başlarında Fransız matematikçi Jules Henri Pointcare tarafından ortaya atılmıştır. Pointcare, “Kaos Teorisi” doğadaki olayları fizik, kimya ve matematiksel deneylerle açıklamaya ve yorumlamaya çalışmıştır.  Pointcare’e göre çok boyutlu sistemlerde, uygulanması gereken çözümler, sonsuz bir şekilde sürebilen, hareketli bir durumdur ve sistemlerin geleceğinin tahminine izin vermez. (1) Avusturya’lı bilim […]

Blog  Eğitim

Eğitimde Gelenekselci ve Popülist Bir Tutuma – 1 Analiz ve 1 Bakış Açısı

Eğitimde Gelenekselci ve Popülist Bir Tutuma – 1 Analiz ve 1 Bakış Açısı Bugün, bana gelen bir e-posta ile güne başladım. Online bir eğitim zirvesine ilişkin bir davet e-postasıydı. Bu online zirveyi de, COVID – 19 deneyiminin bize sunduğu hediyelerden biri olarak değerlendirdim ve bu daveti incelemeyi seçtim. Uzun süredir farkında olduğum bir tutum hakkında, […]

Blog  Eğitim  Teknoloji ve İnsan

STEM Kök Hücre Haline Gelecek

STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics- Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik) uzun süredir geleceğin dünyasını şekillendirecek insanları yaratma formülü olarak geliştiriliyor. Buna sanatın A’sının (Art) eklenmesi ile STEM+A’ya ulaşmamız da aynı derecede eski. Belirsizliğin yüksek ve değişimin şiddetli olduğu dijitalleşme çağında çıkış yolunu bulmak için ilhamın önemi atıyor. STEM metodolojisi bütün sorunların çözümünü içinde barındıran bir metodoloji […]

Blog  Eğitim  Teknoloji ve İnsan

İşin Geleceği Lise ile Başlarsa

Dijital çağ ile hızla değişen ve aslında artık gelmiş olan geleceğin dünyası, yaşam boyu öğrenmeyi bir mecburiyet haline getirmekte. Dünyadaki mevcut eğitim sistemlerini en hızlı ve verimli şekilde yeniden yapılandırmanın yolu liseler olacak. Çok uluslu firmaların başında olan her beş CEO’dan dördü yaratıcılık ve problem çözmedeki yetenek boşluklarının işe alınmayı zorlaştırdığını ve mevcut işlerin neredeyse […]

Blog  Eğitim  Teknoloji ve İnsan

Eğitim ve Yapay Zeka

Eğitim Devrimi ve Milli Eğitim Modeli Yapay Zeka (AI) kavramı günümüzde çok sıklıkla karşımıza çıkıyor. Çoğunlukla 4. Endüstri devrimi kapsamında taşımacılık, ilaç ve fabrika üretim hatları gibi şeylere uygulanmasında bahsediliyor. Aslında terimi doğru tanımlayabilen de çok az. Kısaca açıklarsak, Yapay Zeka, makinelerin insanlar için etkili bir şekilde düşünme yeteneğidir. Yapay Zeka ile makineler bizi bireysel […]